Humminbird

tirsdag den 25. september 2012

Mikkel "Matzeni" i Italien!!



Så er Mikkel vendt hjem fra Italien – Se billederne og læs hans beretning om søens voldsomme skælkarper!


19,6 kilo

Hektisk fiskeri
Onsdag: Vi starter fiskeriet ca. kl. 10 og jeg får de 2 mest hektiske timer jeg endnu har oplevet på turen. Efter at have haft en hel del fisk på land indenfor kort tid, får jeg et tripple run og er lige pludselig pænt presset!! Det lykkedes heldigvis at få alle tre fisk på land, dog med lidt hjælp fra gutterne fra pladsen ved siden af. Resultatet blev skælkarper på 13,6 og 19,8 kilo og en spejler på 15,8 kilo. Da alle billeder var blevet taget og fiskene igen var blevet sat ud, når jeg kun lige at tænde en smøg før den sidste stang går!! Fisken er en fighter med stort F, og der går en halv time før den overgiver sig og jeg kan lande en smuk skæller på 21 kilo rent. Efter fight på fight siden jeg satte stænger, er jeg efterhånden ved at være godt brugt. Held i uheld begyndte det at trækket op til uvejr, og kort efter vælter det ned mens det begynder at tordne og lyne som gør det umuligt at fiske mere resten af dagen. Fiskene blev igen fanget på DT baits  N-Blend og Tigers kombineret med pop-up majs.
19,7 kilo

Torsdag: Efter en nat med regn, lyn og torden vågnede jeg op til dejligt og næsten sommerligt vejr. Jeg påbegyndte fiskeriet ved 10-11 tiden og det første hug faldt kort efter at den sidste stang var lagt i rodpod’en. Hugperioderne faldt med jævne mellemrum og det var ikke nær så stressende som dagen før, selvom hugperioden varede hele eftermiddagen igennem. Dog sluttede dagen alligevel af med et tripple run. Dagens største fisk blev tre skællere på 15,0 – 16,5 og 20,1 kilo. Fiskene blev igen fanget på N-Blend og Tigers kombineret med pop-up majs.
19,8 kilo

Kæmpernes dag!
Fredag: Igen startede fiskeriet omkring formiddag og det skulle blive en dag med både op- og nedture. Det skulle vise sig at der den dag kun var store fisk på fodringerne, og den første fisk jeg landede var en flot skæller på 22,4 kilo. Over de næste 6 timer lander jeg ikke mindre end 6 fisk over 15 kilo. Men når det så er sagt, var det også dagen hvor jeg mistede flest fisk. 6 kæmper misteede jeg krogholdet på under fighten, flere af dem lige inden de nåede nettet. Specielt én fisk var jeg træt af at have mistet, efter at have haft den på i små trekvarter og set størrelsen… Det var helt sikkert en af søens store kæmper!! Fiskene blev igen fanget på N-Blend og Tigers kombineret med pop-up majs.

20,1 kilo

21 kilo

Lørdag/søndag: dagen starter som alle de andre dage med en fisk på land med jævne mellemrum, dog ingen store fisk. Alligevel blev dagens sidste fisk en stor skæller på 21,0 kilo. Efter den sidste fisk trak jeg stængerne op og stoppede for den dag. Jeg brugte i stedet dagen på, at få snakket lidt med de andre danskere på pladserne omkring søen. Søndag gik stort set med at pakke alt grejet ned og på at få pakket bilen til hjemturen.
21 kilo
Mikkel største karpe på turen

Turen generelt
Turen til Parco Del Brenta har været en kæmpe oplevelse som jeg ikke ville være foruden. Faciliteterne på pladsen var helt i top med gode muligheder for både bad og toilet. Antonio som er ejeren af søen, var meget gæstfri og hans gamle far var helt sublim. Var der noget som helst vi havde brug for, var den gamle der med det samme, hvad enten det var morgenmad, som blev bragt ud til os, eller aftensmad der skulle hentes. Han kom endda med hjemmelavet aftensmad, til dem der ønskede det, og han havde altid et smil på læben. Selve søen havde super lækre swims og fiskene var i en klasse for sig. De var enormt stærke og jeg oplevede flere fights på op til trekvarter. En del af fiskene var desværre hårdt medtaget efter at have været trukket på land mange gange, og højst sandsynligt ikke har været håndteret korrekt. Det var sikkert også grundet til at vi mistede mange af dem.
Det har alt i alt været en super spændende uge og hvis man leder et gode runs er dette stedet at tage hen! Resultatet af en uges fiskeri ved Parco Del Brenta blev næsten 50 karper. Det kunne være blevet til mange mange flere hvis jeg havde lagt flere timer i det, da jeg stort set ikke fiskede om natten. Men med alle de store fisk kan man ikke undgå at blive en smule fart blind. Det blev til 18 fisk over 15 kilo. hvoraf 5 fisk var over 20 kilo.

Knæk og bræk – Mikkel Matzen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar