Humminbird

tirsdag den 20. september 2011

Fiskebums!


Siden jeg kom hjem fra Norge, har den stået på karpefiskeri - jeg har holdt fodringen kørende en måned og fisket på pladsen løbende de sidste tre uger. Det er blevet til et par enkelte fine skælkarper, samt et par mindre spejlkarper.... Fiskeriet har været plaget af meget forsigtige fisk, der kun er på pladsen meget kort for at samle lidt boilies op, for så at forlade området hurtigt! Der er ingen tvivl om at det øgede fiskepres i år har sat sine spor - desuden ulovlig brug af gummibåde, baitboats og ekstra stænger har presset karperne ud i midten af søen... Man kan jo heller ikke forlange af folk der kun fisker der et par gange om året, kan se disse tegn, men at overholde de skrevne reglerne burde ikke være så svært!! FAT det nu i ødelægger det for jer selv og os andre! Nå, men jeg kører på og i den næste stykke tid vil jeg køre "fiskebumse" stilen hvor jeg fisker om natten og arbejder i shoppen om dagen.....Så må vi se om mine hjemmerullede DT Bait boilies kan friste nogle af søens større karper - vi får se. Under alle omstændigheder er dette min favorit tid at være ude på, de smukke efterårs morgener har en helt speciel stemning og jeg må indrømme at jeg finder en helt speciel indre ro når jeg er ude nu.... Så i en tid kan jeg lægge Catch and release debatten på hylden, om ikke andet for nogle få dage..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar