Humminbird

torsdag den 1. november 2012

Super fed start på Gedde-sæsonen!!

SÅDAN!! Efter en halv time er gedden i båden.



120 cm lang
 
14 kilo ægte fiskelykke!














Jeg var på en jysk sø med levende agn på jagt efter Gedder. Jeg havde tilfældigvis et vertikal sæt med, da søen også rummer store abbore. Der var ikke sket noget længe og ville derfor lige vise min makker hvor fedt de nye canibaler bevæger sig "in action". Det kom jeg ikke til at fortryde for da jeg kastede ud og agnen var på vej ned, blev den taget af noget STORT. Jeg vidste med det samme at det var en Gedde der huggede, men havde ikke i min vildeste fantasi troet at den var så stor. Fighten tog over en halv time og jeg var konstant nervøs for at miste den, da jeg fiskede med et let vertikal sæt monteret med 0,13mm Adrenaline med et forfang 0,30mm fluocarbon og jeg turde derfor ikke presse den for hårdt, da det jo ville resultere i et biteoff. Mod alle odds lykkedes det at lande en smuk efterårsgedde på 14,08 kilo og 120 cm lang. Det er stadigvæk ikke gået helt op for mig, at det lykkedes mig at lande den på det udstyr!

Det er ikke meget den lille 4 play shad fylder i gabet på gedden.

Man kan undre sig over hvorfor en SÅ stor Gedde hugger på en 3cm Canibal Shad??
Følg med her på bloggen!! Jeg kan allerede afsløre at der er lignende fangstrapporter på vej!!
Venlig hilsen

Mikkel Matzen

2 kommentarer:

  1. Imponerende fisk! Stort tillykke med den :)

    Venligst Henrik Larsen - teamivertic.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Super fisk, stort tillykke.
    Må ha været vildt på det lette grej :P

    Mvh.
    Michael Holm

    SvarSlet