Humminbird

fredag den 17. juni 2016

PB og bådrekord laks!

15,2 kilo smuk trolling laks!
 
 
En lille forsinket rapport fra da Magnus og jeg var på vores første rigtige trollingtur efter laks i den nye båd. Vi havde godt nok været afsted en enkelt gang før, men med et hav af uheld som defekt trailer,ekkolod og vhf radio var det ikke ligefrem den start vi havde håbet på. Vi havde derfor ugerne op til denne weekend brugt alle vores aftner på at få styr på elektronikken, samt hvad der ellers... måtte udskiftes. Fiskeriet var ekstremt svært og den første dag på vandet endte med at der ikke kom laks i båden. Men fik vi 5kr. for hver hornfisk der var oppe og vende, så tror jeg at benzinen til hjem turen var i hus.
Dagen efter var der kongevejr og det var en sand fornøjelse at være på vandet. Der sket heller ikke noget de første mange timer og der blev arbejdet hårdt i båden. Grejkasserne blev endevendt og der blev afprøvet at hav af fremgangsmetoder. Belønningen kom ved middagstid da knaren skriger fra en af sideplaner stængerne og der var fast fisk. Den stoppede 900fod ude og det hårde arbejde kunne påbegynde. Jeg fik den uden de store vanskeligheder ind på omkring 400fod hvor den derefter tog et vanvittig udløb og stoppede først på 800fod! Der viste jeg at det var en rigtigt god fisk jeg havde for enden af linen og vi besluttede hurtigt at ryddet alle stængerne, der skulle ikke gå noget galt!
Efter 45min intens fight kunne Magnus nette en laks på 112cm og 15,2kg! Der var jubel i båden og en ny PB og bådrekord var realitet. Det var en kæmpe oplevelse og vi kunne slet ikke fatte hvad der lige var sket. Det hele spillede max under fighten og båden var en fornøjelse at sejle med.
Det bliver så fedt at skulle komme i gang til næste sæson og kan næsten ikke vente.
 
Tight lines Mikkel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar